Καρκίνος 24

ενημέρωση για θέματα που αφορούν την νόσο

Χρειάζεσαι άμεση βοήθεια;

Οικονομική, ψυχολογική στήριξη; 

Κάντε κλικ εδώ:  Υποστηρικτικοί Φορείς

Ασβέστιο και βιταμίνες καταπολεμούν τον καρκίνο του μαστού;

E-mail Εκτύπωση

Ασβέστιο και βιταμίνες καταπολεμούν τον καρκίνο του μαστού;Ανακοίνωση που περιλαμβανόταν στα δρώμενα του 101ου Ετήσιου Συνεδρίου της Αμερικανικής Ένωσης για την Καρκινική Έρευνα αναφέρθηκε στην πιθανή αξία των διατροφικών συμπληρωμάτων ασβεστίου και βιταμινών για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου στο στήθος.

Οι γνώμες των ειδικών διίστανται όσον αφορά την αξία των συμπληρωμάτων διατροφής για την καταπολέμηση του καρκίνου, ή την μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης μιας μορφής της νόσου. Δεν είναι λίγοι αυτοί που επισημαίνουν πως είναι προτιμητέα η φυσική πρόσληψη των βιταμινών και των ιχνοστοιχείων μέσω των τροφών, ισχυριζόμενοι πως τα οφέλη που αποκομίζει ο οργανισμός από τα συμπληρώματα διατροφής είναι αμελητέα. Γνωστό σχετικό παράδειγμα το κάλιο, το οποίο έχει τεκμηριωθεί πως, σε μικρές ποσότητες, δρα ενάντια στην εμφάνιση καρκίνου στο πεπτικό σύστημα. Παράλληλα, όμως, υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν πως αυξημένα ποσοστά καλίου στον οργανισμό συσχετίζονται με την εμφάνιση καρκίνου στον προστάτη.

Οι ειδικοί συμφώνησαν πως η πρόσληψη ασβεστίου και βιταμινών μέσω σκευασμάτων δεν επιδρά δραστικά στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης καρκινικών κυττάρων, ενισχύει, ωστόσο, μακροπρόθεσμα τη δυνατότητα του κυττάρου να επιδιορθώνει γονιδιακές βλάβες προτού αυτές οδηγήσουν σε εξαλλαγή (μετατροπή γονιδίου σε ογκογονίδιο) και πιθανή καρκινογένεση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η τακτική πρόσληψη βιταμινούχων σκευασμάτων είναι σε θέση να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στο μαστό ως και 30%, ενώ τα συμπληρώματα ασβεστίου ως και 40%. Όπως επισημάνθηκε κατά την ανακοίνωση, δεν είναι αναγκαία η κατανάλωση μεγάλων δόσεων βιταμινών και ασβεστίου για την εξασφάλιση των αποτελεσμάτων αυτών: η προτεινόμενη από τις συσκευασίες ημερήσια πρόσληψη είναι επαρκής.
You are here