Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention τον περασμένο μήνα συνδέει την κατανάλωση αναψυκτικών σόδας με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του παγκρέατος. Μόλις δύο αναψυκτικά αυτού του είδους την εβδομάδα μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στο πάγκρεας ως και 90%.
Η ανακοίνωση αυτή ενόχλησε ιδιαίτερα τους ιθύνοντες της βιομηχανίας ανθρακούχων αναψυκτικών, οι οποίοι χαρακτήρισαν τη μελέτη ελαττωματική, επισημαίνοντας πως παλαιότερες μελέτες δεν είχαν εντοπίσει συσχετισμό μεταξύ κατανάλωσης ανθρακούχων ποτών και καρκίνου στο πάγκρεας.
Ο καρκίνος στο πάγκρεας είναι μία από τις πιο δυσχερείς στην αντιμετώπιση μορφές καρκίνου με 300.000 περίπου νέα κρούσματα κάθε χρόνο παγκοσμίως. Χαρακτηρίζεται από ταχύτατη ανάπτυξη, δυσμενείς προγνώσεις και υψηλά ποσοστά θνησιμότητας.

